Svjetski dan pismenosti, koji se obilježava svake godine 8. septembra, utemeljio je UNESCO davne 1967. godine kako bi promovirao važnost pismenosti. Pismenost je ključna vještina za bolju informiranost, kvalitetniju komunikaciju te ostvarivanje vlastitih potencijala. Istovremeno, pismenost je osnovni preduvjet za razvoj i napredak društva.
Učenici naše škole su se u toku mjeseca septembra nešto intenzivnije družili sa knjigom i pisanom riječi uopće. Članovi novinarske sekcije su na zanimljiv i kreativan način obilježili Svjetski dan pismenosti. Nakon razgovora o tome šta je pismenost u 21. vijeku, učenici su i više nego uspješno realizovali zadatak koji im je povjerila njihova nastavnica – intervju.
“Knjige su prozor u svijet znanja, kreativnosti, i iskustva. Svako čitanje obogaćuje um, širi vidike i razvija empatiju prema drugima.”
Tema: Dan pismenosti (8. septembar)
Članovi novinarske sekcije: Ajla Ferizović i Asja Islambegović
Intervju sa nastavnicom Likovne kulture, Almom Kasumagić.
Novinarska sekcija: Da li mislite da pismenost u našoj zemlji podrazumijeva poznavanje oba pisma?
Nastavnica Likovne kulture, Alma Kasumagić: Naravno! Pismenost u našoj zemlji podrazumijeva poznavanje i latiničnog i ćiriličnog pisma, ali i mnogo više od toga.
Novinarska sekcija: Šta pismenost podrazumijeva, osim sposobnosti čitanja i pisanja?
Nastavnica, Alma Kasumagić: Pored sposobnosti čitanja i pisanja, rekla bih da pismenost također, podrazumijeva elokvenciju, sposobnost izražavanja svog mišljenja i emocija. Pređeno gradivo pretočiti u smislen tekst, poznavajući gramatiku i pravopis.
Član novinarske sekcije: Da li je informatička pismenost uticala, pa možda i umanjila jezičku pismenost?
Nastavnica: Nažalost, moglo bi se reći da jeste. Mnoga djeca koristeći računare i mobitele zapravo, izgube onu neku nit koju nam nudi obrazovanje i pisana riječ. Ne mogu izraziti svoje emocije, dosta koriste skraćenice i razne emotikone, te na taj osiromašuju i svoje znanje gledajući jezičku pismenost. Smatram da definitivno jeste uticalo.
Novinar: Koliko mislite da smo svi danas pismeni?
Nastavnica: Nažalost, mislim da generalno nismo baš pismeni, te bi se mnogo više trebalo raditi na tome. Također, djeca bi trebalo da više čitaju, pišu, kreiraju vlastite priče, a što manje da su korisnici nekih sadržaja sa interneta koji su vrlo često nekorektno ili nepismeno napisani. Dakle, što više knjiga, čitanja, jer na taj način itekako možemo oplemeniti svoju pismenost.